15:00 08.01.2018
Տարբեր աղբյուրներ պատմում են, որ դեռ շատ վաղուց, երբ աջ եւ ձախ ղեկի խնդիր չկար, մարդիկ մտածել են թե փողոցի ո՞ր կողմից է ճիշտ երթևեկելը. Աջ թե՞ ձախ:
Հնում մարդիկ քայլում էին մայթի աջ կողմով, որպեսզի դիմացինից կարողանան պաշտպանել իրենց ունեցվածքը, որը հիմնականում կրում էին աջ ուսին: Կառքերն ու սայլերը նույնպես երթևեկում էին աջ հատվածով, քանի որ սանձերը աջ ձեռքով ձգելն ավելի հեշտ էր: Բայց ահա ոտքով ու ձիով տեղաշարժվող զինվորներին ու հեծյալները ավելի հարմար էին գտնում երթևեկել ձախ հատվածով, քանի որ սրերն ու վահանները կրում էին ձախ կողմում: Բայց քանի որ զինվորները մեծամասնություն չէին կազմում, իսկ նրանց զենքերը ժամանակի ընթացքում չափերով փոքրանում էին, աջակողմյան երթևեկությունը աստիճանաբար դարձավ գերիշխող:
ԿԱՐՄԻՐՈՎ ՆՇՎԱԾ ԵՆ ԱՋԱԿՈՂՄՅԱՆ, ԻՍԿ ԿԱՊՈՒՅՏՈՎ՝ ՁԱԽԱԿՈՂՄՅԱՆ ԵՐԹևԵԿՈՒԹՅԱՄԲ ԵՐԿՆԵՐԸ
Արևմուտքում երթևեկությունը կանոնկարգելու առաջին օրենքը ընդունվել է Անգլիայի կողմից՝ 1756թ.-ին, համաձայն որի, Լոնդոնյան կամուրջով երթևեկությունը պետք է լիներ ձախակողմյան: Խախտելու դեպքում սահմանված էր տուգանք՝ մեկ ֆունտ արծաթի չափով: 20 տարի անց, Անգլիայի ողջ տարածքում հաստատվեց պատմական «ճանապարհային ակտ»-ը, որով երթևեկությունը պետք է լինի ձախակողմյան: Նման երթևեկություն սահմանվեց նաև երկաթգծի համար:
Անգլիայի որոշումը տարածվեց նաև իր գաղութների վրա, իսկ դրանք քիչ չէին:
1859թ.-ին թագուհի Վիկտորիա Ռ. Ալկոքինի դեսպանը համոզեց Տոկիոյի իշխանություններին նույնպես ընդունել ձախկողմյան երթևեկություն:
Այսօր ձախակողմյան երթևեկություն սահմանված է Ճապոնիայում, Մեծ Բրիտանիայում, Ավստրալիայում, Հնդկաստանում, Աֆրիկայի հարավ-արևելյան հատվածում: Երթևեկությունը ձախ, ղեկը՝ աջ: Մնացած երկրներում՝ ճիշտ հակառակը: Ներկայումս աշխարհի ճանապարհների 72%-ը աջակողմյան է, 28%-ը՝ ձախակողմյան:
«ՂԵԿԴ ՄԻՇՏ ԱՋ». Ուժը կորցրած բարեմաղթանք
Այսօր Հայաստանում նոր մեքենա գնողին «ղեկդ միշտ աջ» մաղթելուց առաջ հաստատ մի րոպե կանգ կառնես: Հետաքրքիր է՝ արդյո՞ք այս արտահայտությունը ծնվել է փոքրամասնություն կազմող երկրներում և այդքան մասսայական դարձել 72%-ով մեծամասնություն կազմող երկրներում:
2017թ.-ի տվյալներով Հայաստանում շահագործվում է մոտ 32.000 աջ ղեկով մեքենա: Ինչու՞ վերջին տարիներին այդքան աճեց «աջ ղեկի» սիրահարների թիվը: Ենթադրելու համար համոզիչ փաստեր կան:
Աջ ղեկով մեքենաները հիմնականում ներկրվում են Ճապոնիայից: Էժան է թե՜ ձեռքբերման, թե՜ մաքսազերծման գինը: Բացի այդ, եթե մեքենաներն անգամ եղել են օգտագործման մեջ ապա շահագործվել են կոկիկ ճապոնացիների կողմից: Աջ ղեկի հանդեպ այս զարգացող «սերը», սակայն, դեմ առավ օրենքի նոր նախագծին:
Տրանսպորտի և կապի նախարարությունը e-draft.am կայքում քննարկման դրեց Կառավարության որոշումների մի փաթեթ, որոնցով առաջարկվում է 2018թ.-ի ապրիլի 1-ից արգելել աջակողմյան ղեկային տեղաբաշխմամբ տրանսպորտային միջոցների ներմուծումը, իսկ հետագայում նաև շահագործումը ՀՀ-ում: Նախագծին դեմ են քվեարկել 89, կողմ՝ 11 տոկոսը:
Որպես հիմնավորում նշված է, որ Հայաստանում աջակողմյան ղեկով տրանսպորտային միջոցների շահագործխումը երթևեկության համար վտանգավոր է, քանի որ աջակողմյան երթևեկության դեպքում վարորդը ունի սահմանափակ տեսանելիություն:
Վտանգավորության աստիճանը պարզելու համար վերջին 10 տարիների ընթացքում նման վերլուծություն չի արվել, միայն 2017թ-ի ընթացքում որոշակիորեն, որը վերջնական չէ: Ըստ այդմ՝ 2017թ-ի հունվար-նոյեմբեր ամիսներին գրանցվել է 3241 վթար, որից 309-ը՝ աջ ղեկով մեքենաների մասնակցությամբ: Մահացել է 255 մարդ, որից 16-ը աջ ղեկով մեքենաների մասինակցությամբ գրանցված 309 վթարի արդյունքով:
Թվերն «աջ ղեկականներին» չեն համոզում եւ նրանք հանդես են գալիս տարատեսակ ենթադրություններով:
Որպես լրացում՝ ղեկի տեղը փոխելը Հայաստանում 600-1000 դոլար արժե:
Երկրներ, որոնք նախապատվությունը տալիս են աջին կամ ձախին
Աջ ղեկով մեքենաների արգելքը Մաքսային միության պահանջն է, որին այսօր ենթարկվում է Բելառուսն ու Ղազախստանը:
Ղրղզստանում պլանավորում են արգելել աջ ղեկ ունեցող տաքսի մեքենաների գործունեությունը 2018թ-ից:
Ռուսաստանում և Վրաստանում այդպիսի մեքենաների ներկրման մաքսատուրքն է բարձր: Սա կանխում է աջ ղեկով մեքենաների թվի ավելացումը:
Նույն պատճառաբանությամբ՝ վթարների ավելացում, ՌԴ-ում աջ ղեկով մեքենաների դեմ պայքարը սկսվել է 2008թ-ից, դեռևս լուրջ հաջողություն չի գրանցել՝ հասարակակն ճնշման պատճառով: Ի դեպ՝ Ռուսատանում արտադրում էին աջ ղեկով մեքենաներ փոստատարների համար, քանի որ հաճախ հնարավոր էր լինում փոստարկղերի հետ աշխատել առանց մեքենայից իջնլու:
ԵԱՏՄ-ից դուրս՝ 2016թ-ին Վրաստանում ևս փորձ արվեց արգելել աջակողմյան ղեկով մեքենաների շահագործումը, բայց վարորդները ոտքի կանգնեցին, ցույցեր եղան ու ճնշման ներքո ցանկությունը կյանքի չկոչվեց: Վրաստան մտնող մեքենաների 40-50 տոկոսը աջ ղեկով են:
Ուկրաինայում արգելվում է առաջնային գրանցումը: Առքն ու վաճառքը՝ ոչ:
Սինգապուրում օրենքով արգելվում է ձախ ղեկով մեքենաների օգտագործումը:
Ղրղզստանում արգելվում է ներմուծումն ու հաշվառումը:
Ղեկը աջից ձախ են փոխել նաև Աֆրիկայում նախկին բրիտանական գաղութները՝ Սյերա-Լիոնեն, Գամբիյան և Գանան՝ հարևան երկրներում հաստատված աջակողմյան երթևեկության պատճառով:
Կորեան փոխել է ձախակողմյան երթևեկությունը աջակողմյանի՝ 1946թ-ին, ճապոնական օկուպացիայից ազտվելուց հետո:
Պատմության մեջ հայտնի են նաև հակառակ դեպքերը, ձախ ղեկը փոխարինվել է աջով: Նախկին պորտուգալական գաղութ Մոզամբիկը փոխեց ղեկը աջի՝ կրկին հարևան երկրների երթևեկության պատճառով: Սամոան ևս ղեկը փոխեց՝ մեծ թվով աջ ղեկով մեքենաների առկայության պատճառով:
09:40 11.04.2025
Դոմինիկյան Հանրապետությունը երեք օրով երկարաձգել է սուգը գիշերային ակումբում հրաձգության պատճառովԴոմինիկյան Հանրապետության նախագահ Լուիս Աբինադերը ևս երեք օրով երկարացրել է ազգային սուգը Jet Set գիշերային ակումբում տեղի ունեցած ողբերգությունից հետո, որի հետևանքով զոհվել է 221 մարդ՝ ըստ վերջին տվյալների։ Այս մասին հայտնում է տեղական Diario Libre թերթը։ Ըստ Սանտո Դոմինգոյի արտակարգ իրավիճակների ծառայության, որը նույնպես մեջբերում է թերթը, գիշերային ակումբի տանիքի փլուզումից հետո փրկարարական աշխատանքները […] ...
09:35 11.04.2025
Սի Ծինփինը ապրիլի 14-18-ը կայցելի Վիետնամ, Մալայզիա և ԿամբոջաՉինաստանի նախագահ Սի Ծինփինը ապրիլի 14-18-ը պետական այցեր կկատարի Վիետնամ, Մալայզիա և Կամբոջա։ Այս մասին հայտնում է Չինաստանի արտաքին գործերի նախարարությունը։ Սի Ծինփինը ապրիլի 14-15-ը կայցելի Հանոյ՝ Վիետնամի Կոմկուսի Կենտկոմի գլխավոր քարտուղար Լամի և Հանրապետության նախագահ Լուոնգ Կուոնգի հրավերով, ասվում է Չինաստանի ԱԳՆ կայքում տեղադրված հաղորդագրության մեջ։ Ապրիլի 15-18-ը ՉԺՀ-ի ղեկավարը Մալայզիայի թագավոր Իբրահիմի և […] ...
09:34 11.04.2025
ՊՆ-ը հաղորդագրություն է տարածելԱդրբեջանի ՊՆ հաղորդագրությունը, թե իբր ապրիլի 10-ին՝ ժամը 20:55-ի սահմաններում, ՀՀ ԶՈՒ ստորաբաժանումները կրակ են բացել սահմանագոտու հյուսիսարևելյան հատվածում տեղակայված ադրբեջանական դիրքերի ուղղությամբ, չի համապատասխանում իրականությանը, հայտնում են ՀՀ ՊՆ-ից։ «Հիշեցնենք, որ Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի աշխատակազմն առաջարկել է հրադադարի ռեժիմի խախտման դեպքերի և/կամ այդ մասին տեղեկությունների հետաքննության Հայաստան-Ադրբեջան համատեղ մեխանիզմ ստեղծել, ինչին մինչև օրս Ադրբեջանը […] ...
09:30 11.04.2025
Համլետ Մանուկյանն ու Մամիկոն Խաչատրյանը ևս դուրս են եկել եզրափակիչ․ Աշխարհի գավաթԽորվաթիայի Օսյեկ քաղաքում ընթացող սպորտային մարմնամարզության աշխարհի գավաթի խաղարկության չորրորդ փուլի նժույգ թափեր վարժությունում Հայաստանը ներկայացնող Համլետ Մանուկյանն ու Մամիկոն Խաչատրյանը դուրս են եկել եզրափակիչ: Երիտասարդների աշխարհի չեմպիոն Մանուկյանը որակավորման փուլում վաստակել է 14,433, Մամիկոն Խաչատրյանը` 14,466 միավոր: Հիշեցնենք, որ մինչ այս օղակների վարժությունում եզրափակիչ են դուրս եկել Վահագն Դավթյանն ու Արթուր Ավետիսյանը: Հենացատկում էլ […] ...
09:25 11.04.2025
Kan․ Իսրայելն ու Թուրքիան Ադրբեջանում չեն կարողացել համաձայնության գալ Սիրիայի հարցովԻսրայելն ու Թուրքիան չկարողացան համաձայնության գալ Սիրիայում իրենց միջև լարվածությունը կանխելու համար Ադրբեջանում կայացած բանակցությունների փուլի ընթացքում։ Այսպիսի հայտարարություն է արել Իսրայելի պետական հեռուստառադիոընկերությունը՝ Kan-ը։ Բանակցությունները, որոնց ընթացքում իսրայելական և թուրքական կողմերը փորձում են պայմանավորվել Սիրիայում իրենց միջև հակամարտությունները կանխելու մեխանիզմի ստեղծման շուրջ, պետք է շարունակվեն հրեական Պասեքի տոնի ավարտից հետո, որն այս տարի ապրիլի […] ...
09:19 11.04.2025
Զինված ուժերում մարդու իրավունքների պաշտպանության հետ կապվածuu խնդիրները պետք է գտնվեն հատուկ ուշադրության կենտրոնում. Անահիտ Մանասյանը մասնակցել է ոլորտային քննարկմանՄարդու իրավունքների պաշտպան Անահիտ Մանասյանն ապրիլի 10-ին մասնակցել է Հայաստանի Ազգային ժողովի կողմից՝ Անվտանգության ոլորտի կառավարման ժնևյան կենտրոնի (DCAF) աջակցությամբ կազմակերպված «Մարդու իրավունքների խթանումը Հայաստանի զինված ուժերում» երկօրյա քննարկմանը և հանդես եկել բացման խոսքով, հայտնում են ՄԻՊ-ի աշխատակազմից։ «Միջոցառման նպատակն է պաշտպանության ոլորտի կառավարման և վերահսկողության հիմնական շահագրգիռ կողմերի հետ քննարկելու, թե ինչպես ապահովել և […] ...