Օրենսդիրի և գործադիրի տեղերը փոխված են. բանավեճ – ShantNews – Շանթ Հեռուստաընկերություն – Լուրեր – Shant TV Online
TIME
Ամսաթիվ
06 10 2024
  • $
    386.99
  • RUBLE
    4.07
  • 426.85
WEATHER
+10.09 oC

Օրենսդիրի և գործադիրի տեղերը փոխված են. բանավեճ

16:01 16.02.2018

Երբ ներկայացվեցին 6-րդ գումարման 1-ին և 2-րդ նստաշրջաննների մոնիթորինգի արդյունքները, պարզ դարձավ, որ ԱԺ-ն ընդունել է աննախադեպ թվով օրենքներ: Ավելի կոնկրետ՝ 1-ին նստաշրջանում խորհրդարանն ընդունել է 34,  2-րդում՝ 252 օրենք:

 

Ստացվում է՝ միայն երկրորդ նստաշրջանում ընդունված օրենքների ցուցանիշը եռակի ավելի է 5-րդ գումարաման 2-րդ նստաշրջանի ցուցանիշից (94) և կրկնակի ավելի, քան նախորդ գումարման բոլոր նստաշրջաններում ընդունված օրենքների միջին ցուցանիշն է՝ 125-ը:

Ընդունված օրենքեներից 15-ը «մայր» օրենք է, 38-ը՝ միջազգային պայմանագիր: Ընդունված օրենքների գերակշիռ մասը՝ 90%-ը, վերաբերել են տնտեսական և հարկային, 80-ը՝ պետաիրավական ոլորտին: Օրինագծերի մեծ մասի հեղինակը կառավարությունն է: 

 

 

 

 

                                                                                                     Վիճակագրական տվյալներ

Ուսումնասիրությունները ցույց են տալիս, որ 2017 թվականին ընդունված 286 օրենքից 261-ի կամ շուրջ 90 տոկոսի հեղինակային իրավունքը պատկանում է կառավարությանը, 6-ինը՝ Աժ պատգամավորներին, 19 օրենքինը՝ կառավարությանն ու պատգամավորներին միասին:

 Ընդունված օրենքների հեղինակները

5-րդ գումարման համեմատ 6-րդ գումարման ժամանակ կառավարության «օրինաստեղծ» նախաձեռնությունները աճել են 4%-ով:

 

 

          Կարծիքներ այս ցուցանիշների վերաբերյալ

«Մենք ունենք սահմանադրական օրենքների ընդունման անհրաժեշտություն, մենք ունենք մի շարք մայր օրենքներ ընդունելու և դրանք Սահմանադրությանը համապատասխանացնելու խնդիր: Չեմ ասում, որ 50 թիվը նկատելի կամ ոգևորիչ առաջընթաց է, բայց խոսում է նրա մասին, որ, ի տարբերություն նախորդ գումարումների ԱԺ գործունեության, սա պատգամավորների օրենսդրական նախաձեռնություններով հանդես գալու օրենսդրական ակտիվության մասին է խոսում»,- ասում է ՀՀԿ-ական պատգամավոր Ռուստամ Մախմուդյանը:


 

 

 

 

«Էդ թիվն էնպես չէ, որ չի եղել նախորդ խորհրդարանում: Միշտ տասնյակներով նախաձեռնություններ եղել են նաև նախորդ գումարման խորհրդարանում, բայց, որպես կանոն, դրանք չեն հասել նիստերի քննարկման դահլիճ կամ մերժվել են հանձնաժողովում, հետո մերժվել է դրանց օրակարգ ընդգրկումը: Մեծամասնությանն էդ հեռանկարն է ուղեկցել»,- Մախմուդյանին հակառակվում է ԱԺ մոնիթորինգ ծրագրի ղեկավար Լուսինե Վասիլյանը

 

 

 

 

 Ըստ Վասիլյանի՝ պատգամավորները, եթե անգամ ներկայացնում են օրենքի նախագծեր, ապա դրանք հիմնականում տեխնիկական, խմբագրական, փոքր փոփոխություններ առաջարկող նախագծեր են.

«Ամենևին մայր օրենքներ չեն, որով հնարավոր կլիներ ուղղորդել օրենսդրական քաղաքականությունը»,- պնդում է Վասիլյանը: Նրա այս տեսակետին արդեն Մախմուդյանն է հակառակվում.

«Սահմանադրական փոփոխություններից հետո Վերահսկիչ պալատին փոխարինած Հաշվեքննիչ պալատի մասին օրենքը, որը բավականին ծավալուն և մայր օրենք է, ես սա պարզապես որպես օրինակ եմ ասում, պատրաստվել, կազմվել և ընդունվել է հենց ԱԺ պատգամավորների կողմից նախաձեռնված նախագծի հիման վրա: Ասեմ ձեզ նաև, որ այս գումարման խորհրդարանում ներկայացված նախգծերում, հավատացնում եմ ձեզ, որ տեխնիկական կողմի ապահովման օրենսդրական նախաձեռնության իմիտացիա ստեղծելը կարծես թե նվազել է, չեմ ասում բացառվել»:

                                         

                                                                        Ինչպե՞ս է ստացվել, որ ոչ թե օրենսդիր, այլ գործադիր մարմինն է «օրինաստեղծ»

«Ըստ էության, ողջ օրենսդրական քաղաքականության ձևավորումը միայն կառավարության ուսերին է: Ընդամենը 50 նախաձեռնություն է եղել պատգամավորների կողմից և դրանցից ընդունվել է աշնանային նստաշրջանի ընթացքում միայն 6-ը, այսինքն՝ հազիվ 10 տոկոսը: Մյուսները կա՛մ շրջանառության մեջ չեն, կա՛մ ընդգրկվել են օրակարգ, օրակարգում են: Ընդդիմադիրների հեղինակած նախագծերից մեկը քննարկվել, մերժվել է, 2-ն են ընդունվել, հունվարին պատկերը որոշակիորեն փոխվել է: Գործադիրը թող անի, մենք փորձենք էսպես ուղղումներ, խմբագրումներ անել, լիարժեք դարձնենք օրենքը. ամենևին խորհրդարանական համակարգը էդ տրամաբանությունը չի ենթադրում: Կառավարությունը կարող էր ունենալ օժանդակ ևս մեկ ստորաբաժանում, որը կլրամշակեր օրենքները և խորհրդարանի կարիքը գուցե չունենար»,- վիճակագրական տվյալներ է ներկայացնում Լուսինե Վասիլյանը:

«Այո՛, չենք կարող հերքել, որ կառավարությունը, ի տարբերություն պատգամավորների, շատ ավելի լավ կարող է տիրապետել մեր կյանքում՝ հասարակական այս կամ այն բնագավառներում օրենքների փոփոխությունների կատարման անհրաժեշտությանը: Դա պայմանավորված է իրենց գործառույթներով: Մենք կարող ենք կանխատեսել, բայց  կառավարությունը ավելի շատ է մոտ կանգնած և շատ հանգիստ կարող է տեսնել, թե ինչպիսի օրենսդրական խութեր ու բացեր կան: Եթե մենք ասում ենք, թե ինչի պիտի խորհրդարանը քիչ օրենքների նախագծեր կազմի, քան կառավարությունը, էդ դեպքում հարց է առաջանում՝ ինչի՞ ենք Սահմանադրությամբ կառավարությանը օրենսդրական նախաձեռնության իրավունք տալիս»,- պատասխանում է Ռուստամ Մախմուդյանը:

 

 

                                                                                                Ի՞նչ է ասում համաշխարհային պրակտիկան

 

Այս հարցում ամբողջ աշխարհում հստակ մոտեցումներ չկան, բայց որոշ ժամանակ առաջ «Ելք» խմբակցության պատգամավոր Արտակ Զեյնալյանը խոսեց կառավարման տեսության այբուբենի մասին՝ անդրադառնալով հենց այս հարցին:

 

«Գործադիր իշխանությունը չի կարող չներկայացնել օրենսդրական նախաձեռնությունների 70 տոկոսը: Հիմա մենք ընդդիմադիր ենք. մեզ դուր է գալիս, չի գալիս, սա գիտություն է, վերջ: Այո’, քաղաքական փոքրամասնությունը պետք է կարողանա գաղափարներ առաջադրել, պատվեր տալ: Սա պիտի լինի, բայց այն, որ գործադիր իշխանությունը չներկայացնի օրենսդրական նախաձեռնություն, բա այդ փաստական տվյալներն ո՞ւմ մոտ են, որ ներկայացնի»,- ասում  է նա:

Ըստ Զեյնալյանի՝ 10/90 հարաբերակցությունը նորմալ չէ, բայց այդ հարաբերակցությունն աննորմալ կլինի, եթե խորհրդարանի կողմից առաջարկված օրենսդրական նախաձեռնությունների տոկոսը գերազանցի 30-ը: 

«Այնուամենայնիվ, օրենքներն ընդունվում են ռեալ կյանքում արդյունք ստանալու համար: Դա փաստերի հիման վրա արված նախաձեռնություն է և փոփոխություն, դրանց հիմքում պետք է ընկած լինեն փաստեր, տվյալներ, իսկ գործադիր իշխանությունը դրա համար է», – հավելում է Զեյնալյանը: 

 

 

«Բայց, որպես կանոն, բոլոր խորհրդարաններն ունեն այդ օրենքները հետ վերադարձնելու, յուրաքանչյուր փոփոխության համար կռիվ տալու և իրենն անցկացնելու պրակտիկան, ինչը շատ հեռու է մեր խորհրդարանից: Մեր մի փոփոխության հասնելը ներկայացվում է որպես մեծ հաջողություն: Դժվար հիշեք որևէ նախագիծ, որը նսիտերի դահլիճում բացասական քվեարկության է արժանացել, չկա նմանօրինակ միջադեպ տարիներ ի վեր»,- ի պատասխան՝ ասում է Լուսինե Վասիլյանը:

«Մենք աշխատանքը բերում, նույնացնում ենք բացառապես լիագումար նիստերի դահլիճում կատարվածին, որոնք, որպես ինտրիգ, հասարակությանը շատ ավելի է գրավում: Հանձնաժողովում հանրապետական պատգամավորների կողմից ներկայացված նախագծերին տվել ենք բացասական կարծիք, ոչ մի արտասովոր ու տարօրինակ բան չկա»,- Վասիլյանին հակադարձում է ՀՀԿ-ական պատգամավորը:

Հիշեցնենք, որ 6-րդ գումարման 1-ին և 2-րդ նստաշրջանների ժամանակ ամենաշատ կողմ քվեարկած կուսակցությունը ՀՀԿ-ն է: Ամենից շատ ձեռնպահ է քվեարկել «Ծառուկյան» խմբակցությունը, իսկ ամենից շատ դեմ է եղել «Ելք» խմբակցությունը:

                                                                                     

                                                                                                Ամփոփ թվեր

ՀՀԿ խմբակցությունը 6-րդ գումարման 2 նստաշրջաններում հեղինակել է 24 օրենքի նախագիծ: Դրանիցից 6-ն ընդգրկված է օրակարգ, 12-ը շրջանառության մեջ է: Ընդունվել է ՀՀԿ-ի հեղինակած 6 օրենքի նախագիծ: Կառավարության հետ համահեղինակ է կառավարության ներկայացրած և ընդունած 19 օրենքի նախագծի դեպքում

«Ծառուկյան»  խմբակցությունը 6-րդ գումարման 1-ին և 2-րդ նստաշրջանների ընթացքում 15 օրենսդրական նախաձեռնության հեղինակ է դարձել: Դրանցից 2-ն ընդունվել է, 2-ի ընդգրկումն օրակարգ մերժվել է: Եվս 2 նախագիծ նստաշրջանի օրակարգում է, 9-ը դրված է շրջանառության մեջ:

«Ելք» խմբակցությունը 6-րդ գումարման 2 նստաշրջաններում հեղինակել է 11 օրենսդրական նախագիծ: Դրանցից 4-ն ընդգրկված են նստաշրջանի օրակարգ, ևս 4-ը շրջանառության մեջ է: 1 նախագիծ չի ընդունվել, 2-ի ընդունումն օրակարգ մերժվել է:

 ՀՅԴ-ն 6-րդ գումարման 1-ին և 2-րդ նստաշրջանների ընթացքում 4 օրենքի նախագիծ է ներկայացրե, որից 1-ը՝ ՀՀԿ-ի հետ միասին: 

Ստացվում է՝ օրինագծեր ներկայացնելու առումով 6-րդ գումարման 2 նստաշրջանների ընթացում ամենաակտիվը եղել է ՀՀԿ խմբակցությունը, ամենապասիվը՝  ՀՅԴ-ն:

                                                                                                                                                                          

Բոլոր լուրերը

Կապակցված լուրեր

Պատրա՞ստ են եվրոպացիները ընդունել մեզ իրենց ընտանիք, ի՞նչ վտագներ է իր մեջ թաքցնում արտաքին քաղաքական վեկտորի կտրուկ վերանայումը․ «Հեռանկար-բանավեճ»

22:11 05.10.2024

Պատրա՞ստ են եվրոպացիները ընդունել մեզ իրենց ընտանիք, ի՞նչ վտագներ է իր մեջ թաքցնում արտաքին քաղաքական վեկտորի կտրուկ վերանայումը․ «Հեռանկար-բանավեճ»

Եվրամիությանը անդամակցելու հարցով հանրաքվե անցկացնելու կողմնակիցները շարունակում են ստորագրահավաքը: Արդյո՞ք այն կնշմարի Հայաստանի զարգացման նոր ուղին: Պատրա՞ստ են եվրոպացիները ընդունել մեզ իրենց ընտանիք, թե՞ սա փակ դռները թակելու անիմաստ փորձ է: Ի՞նչ վտագներ է իր մեջ թաքցնում արտաքին քաղաքական վեկտորի կտրուկ վերանայումը: Այս և այլ հարցերի մասին Հեռանկար բանավեճ/Herankar debate-ի տաղավարից իրենց կարծիքն են հայտնել […] ...

Ֆրանսիան հոկտեմբերին համաժողով կանցկացնի՝ ի աջակցություն Լիբանանի

22:06 05.10.2024

Ֆրանսիան հոկտեմբերին համաժողով կանցկացնի՝ ի աջակցություն Լիբանանի

Ֆրանսիան մտադիր է մինչև ամսվա վերջ կազմակերպել միջազգային համաժողով՝ ի աջակցություն Լիբանանի։ Այս մասին հայտարարել է Ֆրանսիայի նախագահ Էմանուել Մակրոնը Փարիզում Ֆրանկոֆոնիայի 19-րդ գագաթնաժողովի ավարտից հետո կայացած մամուլի ասուլիսում։ «Մենք համերաշխություն հայտնեցինք Լիբանանին, միաձայն կոչ արեցինք անհապաղ և կայուն հրադադարի մասին և հայտարարեցինք տարածաշրջանում լարվածությունը թուլացնելու մեր հանձնառության մասին: Մենք ցանկանում ենք խաղաղություն և անվտանգություն […] ...

Վաղաժամ քաղցկեղի աճը  աշխարհում մտահոգիչ է. գիտնականններ

22:03 05.10.2024

Վաղաժամ քաղցկեղի աճը աշխարհում մտահոգիչ է. գիտնականններ

Վերջին 10 տարիների ընթացքում 25-49 տարեկանների շրջանում կոլոռեկտալ քաղցկեղի դեպքերն աճել են 24 տարբեր երկրներում, այդ թվում՝ Մեծ Բրիտանիայում, ԱՄՆ-ում, Ֆրանսիայում, Ավստրալիայում, Կանադայում, Նորվեգիայում և Արգենտինայում, գրում է BBC-ն: Հետաքննության վաղ բացահայտումները, որոնք միջազգային թիմը ներկայացրել է 2024 թվականի սեպտեմբերին Ժնևում Քաղցկեղի վերահսկման միջազգային միության (UICC) կոնգրեսում, մտահոգիչ են։ Քաղցկեղի ամերիկյան միության (ACS) և Առողջապահության […] ...

Հոսանքանջատումներ Երևանում և մարզերում

21:53 05.10.2024

Հոսանքանջատումներ Երևանում և մարզերում

«Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» փակ բաժնետիրական ընկերությունը տեղեկացնում է, որ հոկտեմբերի 7-ին պլանային նորոգման աշխատանքներ իրականացնելու նպատակով ժամանակավորապես կդադարեցվի հետևյալ հասցեների էլեկտրամատակարարումը` Երևան քաղաք՝ 10։00-16:00 Էստոնական փ. 21, 25 շենքեր, Շինարարների փ. 13, 15, 15/1 շենքեր, Բաբաջանյան փ. 27, 29, 31 շենքեր, Բագրատունյաց պող․ 1-ին նրբ․ 11, 13, 15 շենքեր, Արտաշիսյան փ․ 44/3, 44/4, 44/4ա շենքեր […] ...

Իսրայելի նախագահն ասել է, որ երկիրը չի հաղթահարել հոկտեմբերի 7-ի հարձակման հետևանքները

21:46 05.10.2024

Իսրայելի նախագահն ասել է, որ երկիրը չի հաղթահարել հոկտեմբերի 7-ի հարձակման հետևանքները

Իսրայելը դեռ չի վերականգնվել 2023 թվականի հոկտեմբերի 7-ին ՀԱՄԱՍ շարժման կողմից հարձակման հետևանքներից, Իրանի և նրա դաշնակիցների սպառնալիքը տարածաշրջանում պահպանվում է։ Նման կարծիք է հայտնել Իսրայելի նախագահ Իսահակ Հերցոգը՝ հոկտեմբերյան հարձակման առաջին տարելիցին նվիրված տեսաուղերձում։ «Շատ առումներով մենք դեռ անցնում ենք հոկտեմբերի 7-ի հետևանքների միջով: Դրանք մեր երկրում ամենուր են: Կա հակասեմիտիզմ, որը մեծապես տարածվել […] ...

Աֆղանստանի կառավարությունը հաստատել է 12 տնտեսական նախագծերի ֆինանսավորումը

21:30 05.10.2024

Աֆղանստանի կառավարությունը հաստատել է 12 տնտեսական նախագծերի ֆինանսավորումը

Աֆղանստանի պետական ​​գնումների հանձնաժողովը հաստատել է 12 կարևոր տնտեսական նախագծերի ֆինանսավորումը, որոնց ընդհանուր արժեքը կազմում է 10 միլիարդ աֆղան (146 միլիոն դոլար): Այս մասին հայտնում է «ՌԻԱ Նովոստի»-ն։ Հրատարակությունը նշում է, որ հանդիպման ընթացքում դիտարկվել է 30 տնտեսական նախագիծ։ Դրանցից 12-ը հաստատվել են, փոփոխություններ են կատարվել 15-ում, մեկը՝ չեղարկվել, ևս երկուսի պայմանագրային գները փոխանցվել են […] ...

BACK_TO_TOP